Home ITA2020-07-28T13:20:30+00:00

In cosa crediamo?

Crediamo che l’educazione dei giovani sia lo strumento per promuovere e creare una società sostenibile in cui tutti siano rispettati.

Come renderlo possibile?

Forniamo a giovani di ogni nazionalità opportunità di crescere, sviluppare nuove competenze, imparare e condividere.

Qual è il nostro ruolo?

Offriamo la possibilità ai giovani di partecipare a esperienze formative di breve e lungo termine in Italia e all’estero.

PARTECIPA ORA!

Perché il volontariato?

Per imparare competenze trasversali e il lavoro di squadra
Per crescere come persona in un ambiente sicuro
Per incontrare coetanei di tutto il mondo
Per agire e sviluppare le tue idee

…E per altre centinaia di ragioni!

Selene, Italy

“Volunteering with Kora made me realise how we, people of the world, can live in harmony and create a beautiful and strong community.”

Burhan, Turkey

“Volunteering with Kora helped me to improve team working and develop lifetime friendships from all over the world.”

Jack, Sweden

“Lived and developed with Kora. Shaping me and my future.”

Federico, Uruguay

“Thanks to Kora I had the opportunity of living in a multicultural environment, get to know new ways of understanding the world and gain knowledge to help me having a healthier lifestyle, plus allowing me to meet brothers and sisters that will always be part of my life”

Agnese, Italy

“I’ll be eternally grateful to Kora because allowed me to meet so many inspiring people who made me realize how is still possible to travel the world without leaving my region!”

Raphael, Belgium

“Being a volunteer with kora helped me to be more self-confident and more tolerant with others”

Dénes, Hungary

“Kora’s projects gave me a wider view of the global world”